wtorek, 04 październik 2016 10:48

Właściwe proporcje przy budowaniu sylwetki

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

 



        Gdy mówimy o proporcjach, patrzymy na ciało jak na całość, porównując wszystkie jego części. Naszym celem od samego początku powinno być rozwinięcie sylwetki idealnej. To znacznie trudniejsze niż zwykłe budowanie masy mięśniowej i wymaga odpowiedniego oka, które dostrzega równowagę między mięśniami, dużego skupienia oraz odpowiednich technik trenowania. Wielu ćwiczących na siłowni wpada w pułapkę tzw. ciała plażowego, które bardzo trudno później naprawić. Przykładają dużą wagę do rozbudowy klatki piersiowej oraz ramion, a zaniedbują mięśnie nóg, które stają się za słabo rozwinięte w porównaniu z górną częścią ciała – co daję dość „nieciekawy efekt”. Każda grupa mięśniowa musi być rozwijana w takim samym stopniu, by możliwe było zachowanie odpowiednich proporcji. Jeśli nie uda nam się w ten sposób trenować, będziemy musieli później nadrabiać braki, co potrafi być bardzo frustrujące i trudne do osiągnięcia.

       

       W internecie można znaleźć „tabele idealnych proporcji” która może być pomocna w budowaniu proporcjonalnej sylwetki jednak naszym podstawowym narzędziem  powinno być lustro.  Idealna proporcje męskiej sylwetki zostały opisane jako ciało w kształcie litery „X”. Góra „X” przedstawia szerokie barki, nieco niżej to szerokie plecy (mięśnie najszersze grzbietu), sam środek to talia, a dolna cześć do długie nogi o szerokich mięśniach czworogłowych. Najniższa cześć „X” to pełne łydki o kształcie diamentów. Poniżej znajduję się instrukcja korzystania z tabeli. 

 

TABELA IDEALNYCH PROPORCJI 

Podziel wagę (kg) przez wzrost (cm). Uzyskany w ten sposób współczynnik znajdź w tabeli i sprawdź ile Ci brakuje do wymiarów idealnej sylwetki. Jeżeli chodzi o pomiary ciała to wykonujemy je, gdy mięśnie nie są 'napompowane' krwią, czyli nie po treningu. Najlepiej robić to rankiem, po wstaniu z łóżka. Gdy chcemy sprawdzać nasze postępy to mierzenia wykonywać powinniśmy o tych samych porach dnia. Centymetr nie powinien być mocno naciągnięty, ale też nie powinien zwisać zbyt luźno. Od czasu do czasu możemy go sprawdzić linijką, czy aby się nie rozciągnął.

 

PRZYKŁAD

WAGA : 88 KG

WZROST: 185 CM

88 \ 185 = 0,4756

 

Przyrównujemy współczynnik do tabeli  i odczytujemy swoje idealne wymiary

 

Współczynnik

Kark

Klatka

Talia

Ramię

Przedramię

Biodra

Uda

Łydki

0,3386

33,5

92,5

69,5

33,5

27,5

83,5

50,5

33

 0,3634

37

96

72

34,5

28,5

86,5

52

34,5

0,3892

38

100

74,5

36

30

89,5

54

36

0,4162

39,5

103,5

76

37

31

93

56

37

0,4438

41

107

80

38,5

32

96

57,5

38,5

0,4725

42,5

110,5

83

40

33

99,5

59,5

40

0,5023

43,5

114,5

85,5

41

34,5

103

61,5

41

05329

45

118

88,5

42,5

35,5

106

63,5

42,5

0,5697

46,5

122

91,5

44

36,5

109,5

65,5

44

0,6025

47,5

125,5

94

45

37,5

113

68

45

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czytany 3095 razy Ostatnio zmieniany piątek, 07 październik 2016 10:50

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.