sobota, 24 wrzesień 2016 13:11

Sposób na oporne łydki

Napisane przez

               

        Łydki  grupa mięśniowa często lekceważona i zaniedbywana przez ćwiczących na siłowni. Bez dobrze rozwiniętych łydek równowaga całej sylwetki będzie zachwiana. Poza sprawą rozmiarów silne łydki są potrzebne do wykonywania przysiadów, podrzutu, martwego ciągu, wiosłowania sztangą w opadzie i wielu innych ćwiczeń wykonywanych na siłowni jak i poza nią. Wyprosty stawu skokowego istotne są podczas chodzenia, biegania i skakania, zapewniają końcowe wypchnięcie ciała w ruchu do przodu i do góry. Silne łydki potrzebne są w takich dyscyplinach sportowych jak siatkówka, koszykówka, bieganie – zwłaszcza sprint, nurkowanie, skok w dal, skoki narciarskie i inne...

Mięsień łydki składa się mięśnia brzuchatego, który kształtuje górna tylną część podudzia i składa się z dwóch głów – głowy bocznej i przyśrodkowej oraz mięśnia płaszczkowatego, który jest nieco szerszy i leży pod mięśniem brzuchatym.

 

Łydki to specyficzna grupa mięśniowa głównie składająca się z czerwonych szybko-kurczliwych włókien mięśniowych. Oznacza to, że trening z małym obciążeniem lub obciążeniem własnego ciała przy liczbie powtórzeń w zakresie 10-12 będzie mało skuteczny i nie spowoduje, że nasze łydki staną się większe i silniejsze. Włókna czerwone potrzebują większej liczby powtórzeń, żeby się rozwijać. 

 

Trening na mięśnie łydek powinien opierać o ćwiczenia w zakresie 25–50 powtórzeń! Prawdziwe ćwiczenie tej grupy mięśniowej zaczyna się wówczas, gdy czuje się tzw. „palenie w mięśniach”. Jeżeli twoje mięśnie łydek są oporne na wzrost proponuje taką oto terapię, która wstrząśnie waszymi łydkami

 

Robicie 3 różne ćwiczenia wykonywane jedno po drugim dające w sumie 100 powtórzeń (gigantseria)

 

Zaczynacie od wspięć na palce stojąc 40 powtórzeń, następnie od razu przechodzicie do wspięć na palce siedząc i tu wykonujecie 30 powtórzeń i na końcu wspięcia na suwnicy też 30 powtórzeń. Ciężar przy każdym ćwiczeniu powinien być tak dobrany żeby z trudem zrobić ostatnie 3-4 ruchy. Po 3-4 takich seriach wasze łydki będą błagać o litość i nie będą miały innego wyjścia jak zareagować wzrostem

 

 

Czytany 983 razy Ostatnio zmieniany środa, 05 październik 2016 09:51
Więcej w tej kategorii: Nabieramy MOCY »

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.