środa, 08 luty 2017 12:24

Angielskie nazwy podstawowych ćwiczeń

Napisane przez
Oceń ten artykuł
(2 głosów)

 

Nie znajdziecie tego raczej w samouczkach do angielskiego, a wyjeżdżając gdzieś na wakacje i chcąc potrenować w hotelowej siłowni warto znać angielskie nazwy podstawowych ćwiczeń. Wiele fajnych fitnesowych aplikacji na telefon i programów monitorujących nasze treningi często nie zawiera polskiej wersji językowej. Za to angielska jest zawsze. Wystarczy opanować te kilkadziesiąt angielskich nazw i możemy spokojnie z nich korzystać.

Angielskie nazwy podstawowych ćwiczeń.

 

Delts (barki)

  1. Behind-neck (barbell) press – wyciskanie (sztangi) zza karku
  2. Military press – wyciskanie żołnierskie 
  3. Seated dumbbell press – wyciskanie sztangielek siedząc
  4. Front raise – unoszenie sztangielek przodem
  5. Lateral raise – unoszenie sztangielek bokiem
  6. Incline lateral raise – unoszenie sztangielek bokiem w opadzie
  7. Reverse pec deck – ćwiczenie na tylnia część barków na maszynie typu pec deck
  8. Upright row – podciąganie sztangi wzdłuż tułowia
  9. Dumbbell shrug – unoszenie barków, szrugsy

 

Back (plecy)

  1. Wide-grip pull-up – podciąganie na drążku w szerokim uchwycie
  2. Bent-over barbell row – podciąganie sztangi w opadzie
  3. Seated cable row (wide grip) – przyciąganie linki wyciągu poziomego(szerokim uchwytem)
  4. Wide-grip pull down – ściąganie linki wyciągu pionowego szerokim nachwytem
  5. Close-grip pull down – ściąganie linki wyciągu pionowego waskim chwytem
  6. Back extension – prostowanie tułowia.
  7. One arm standing cable row – przyciąganie linki wyciągu poziomego jedna ręka stojąc
  8. Two arm standing cable row – przyciąganie linki wyciągu poziomego podchwytem stojąc
  9. Pull-up – podciąganie na drążku nachwytem
  10. Close-grip pull-up – podciąganie na drążku w wąskim uchwycie
  11. Reverse- grip pull-up lub Chin-up - podciąganie na drążku podchwytem
  12. Reverse-grip pull-down – ściąganie linki wyciągu pionowego podchwytem
  13. Straight arm pull-down – ściąganie linki wyciągu pionowego na wyprostowanych ramionach
  14. Incline-bench dumbbell row (one leg kneeling) – podciąganie sztangielki w opadzie tułowia (opierając jedno kolano o ławeczkę)
  15. Incline-bench dumbbell row lying facedown – podciąganie sztangielek leżąc na brzuchu na ławeczce skośnej
  16. Deadlift – martwy ciąg

 

Quads (mieśnie czwogłowe ud)

  1. Squat – przysiady
  2. Hack squat – hack przysiad
  3. Leg extension (single-leg extension) – prostowanie nóg (prostowanie jednej nogi)
  4. Leg press – wyciskanie na suwnicy

 

Calves (łydki)

  1. Standing calf raise – wspięcia na palce stojąc
  2. Seated calf raise – wspięcia na palce siedząc
  3. Calf raise on the leg-press machine – wspięcia na suwnicy

 

Biceps (bicepsy) 

  1. Barbell curl – uginanie przedramion ze sztanga
  2. Standing dumbbell curl – uginananie przedramion ze sztangielkami
  3. Two-arm cable curl – ściaganie linek na bramie
  4. Concentration curl – uginanie przedramienia ze sztangielka w oparciu o udo
  5. Seated incline curl – uginanie przedramion ze sztangielkami siedząc na laweczce skośnej
  6. Ez-bar preacher curl – uginanie przedramion ze sztangą łamaną na modlitewniku

 

 

Triceps ( tricepsy) 

  1. Lying ez-bar french press – wyciskanie francuskie ze sztangą łamaną leżąc
  2. Rope pressdown – prostowanie przedramion na wyciągu używając zaczepu w postaci liny  
  3. Dumbbell kickback – prostowanie przedramienia w opadzie tułowia (lub z podparciem)
  4. Triceps pressdown – prostowanie przedramion na wyciągu

 

Forearms ( przedramiona)

  1. Barbell wirst curl – zginanie nadgarstków ze sztanga podchwytem
  2. Ez-bar reverse curl – uginanie przedramion ze sztanga łamaną nachwytem
  3. Reverse-wrist curl behind back – zginanie nadgarstków trzymając sztange za plecami

 

Chest ( klatka piersiowa)

  1. Dumb-bell press – wyciskanie sztangielek leżąc
  2. Incline press – wyciskanie na ławce skos
  3. Bench press – wyciskanie na ławce
  4. Cable crossover – krzyżowanie linek na bramie
  5. Pull-over – przenoszenie sztangielki za glowe
  6. Push ups - pompki

 

ABS (brzuch)

  1. Hanging leg raise – unoszenie kolan wisząc na drążku
  2. Lower-abdominal strength test – unoszenie prostych nog do poziomu 45 stopni lezac na plecach
  3. Crunches – brzuszki
  4. Plank - deska

 

Dwugłowe uda

  1. Lying leg curl – uginanie nóg
  2. Stiff-legged deadlift – martwy ciąg na prostych nogach 
Czytany 2493 razy Ostatnio zmieniany piątek, 10 luty 2017 11:58

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.