BLOG TRENINGOWY

niedziela, 07 czerwiec 2020 15:29

Blog treningowy z "Osobistym Dziennikiem Biegacza"

Napisane przez

Trening z "Osobistym Dziennikiem Biegacza" Jeffa Galloway'a 

Bieganie jest sportem idealnym. Nie wymaga kosztownego sprzętu ani wypraw do ośrodka sportowego. Biegania nie trzeba się uczyć miesiącami. Biegać można samotnie, z przyjaciółmi lub w grupie. Niezależnie od celu treningowego bieg poprawia samopoczucie, zwiększa odporność i daję dużą satysfakcję. Nawet idealny sport wymaga jednak przemyślanego podejścia. To, że nie musimy zatrudniać trenera nie oznacza, że możemy bezkarnie zrezygnować z planu treningowego. Jego brak grozi wyczerpaniem, niepotrzebnym bólem czy kontuzją, a to może odebrać Ci radość płynącą z biegania.

sobota, 11 lipiec 2020 20:49

Blog treningowy 10-11.07.2020 podbiegi i test na dychę

Napisane przez

Piąty tydzień z dziennikiem biegacza. Treningi zaczynają już wchodzić na właściwe obroty i sprawiają mi co raz więcej frajdy.  W piątek bieganie po górkach - wyszło 17km i suma wzniesień 245m. Trening wieczorem gdy już nie było gorąco, więc biegało się świetnie. W sobotę mały test na "dychę".  

środa, 08 lipiec 2020 22:20

Blog treningowy 08.05.2020 - trening szybkości

Napisane przez

Piąty tydzień treningów z Osobistym dziennikiem biegaczaTrening szybkości. Pogoda idealna do biegania: pochmurno, chłodno i lekki deszcz - niestety samopoczucie bardzo słabe. Trening dzisiaj polegał początkowo na przełamywaniu niemocy. Najpierw musiałem zmusić się aby wyjść na trening. Rozgrzewka 2,7 km trucht - dobieg do bieżni lekkoatletycznej. Po pierwszej 8-setce miałem dość i chciałem zakończyć trening ale jakoś zmusiłem się do następnej. Następne 8-setki zaczęły wchodzić z każdą co raz lepiej.

Trening docelowy 5x800m  - pomiędzy "osiemsetkami" 400m truchtu. 

środa, 24 czerwiec 2020 22:26

Blog treningowy 24.06.2020 - trening szybkości

Napisane przez

Trzeci tydzień treningów z Osobistym dziennikiem biegaczaTrening szybkości. Samopoczucie bardzo dobre. Kilka minut ćwiczeń rozciągających a następnie rozgrzewka 2,5 km trucht - dobieg do bieżni lekkoatletycznej

Trening docelowy 4x800m  - pomiędzy "osiemsetkami" 400m truchtu. Następnie 2x400m na przerwie 400m truchtu

niedziela, 21 czerwiec 2020 16:41

Blog treningowy 21.06.2020 - długi bieg

Napisane przez

Bieg do tabliczki Szynwałd i z powrotem :) W planie 20km ale siły wystarczyło na 18km. Nogi jeszcze "ciężkie" po piątkowych podbiegach i  druga połowa biegu mocno pod wiatr. Pochmurno i dość parno, temperatura 19 stopni. Samopoczucie dobre.  

sobota, 20 czerwiec 2020 15:34

Blog treningowy 19.06.2020 - bieg z podbiegami

Napisane przez

 

Bieg z dużą ilością podbiegów i zbiegów. Łącznie jakieś 4km podbiegu. Samopoczucie dobre. Dystans pokonany 13,6km

piątek, 19 czerwiec 2020 15:09

Blog treningowy 18.06.2020 - bieg 9km

Napisane przez

Dzień w którym bardzo nie chciało mi się biegać. W końcu koło 20:00 udało mi się zmusić. Bieg bez większej historii. "Odklepane" 9km 

niedziela, 14 czerwiec 2020 16:29

Blog treningowy 14.06.2020 - długie wybieganie

Napisane przez

Długi bieg na koniec tygodnia 21km na luzie. Pogoda idealna - pochmurno i 20 stopni. Samopoczucie dobre. Tydzień zamknięty z przebiegiem 51km. Wykonane 4 sesje treningowe. 

czwartek, 11 czerwiec 2020 15:33

Blog treningowy 11.06.2020 - podbiegi

Napisane przez

Podbiegi zwiększają siłę biegową lepiej niż jakikolwiek inny znany mi środek treningowy, tak więc muszą koniecznie znajdować w każdym poważnym planie treningowym. Na trening wybrałem sobie dość stromy odcinek o długości ok 500m. Przed biegiem 10 minut ćwiczeń rozciągających. 

środa, 10 czerwiec 2020 23:56

Blog treningowy 10.06.2020 - bieg 10km

Napisane przez

W planie bieg na 10km w czasie ok 50 minut i 4-6 powtórzeń przyspieszeń. Samopoczucie bardzo dobre. Ciepło (19 stopni), pochmurno i lekka mżawka. Jak dla mnie idealna pogoda do biegania. Bieg chodnikami wzdłuż dwupasmówki. W miarę płasko - wyszło 85m przewyższenia.